HU EN
Virtuális világgá fejlesztené Zuckerberg a Facebook-ot
2021. 07. 29.

Mark Zuckerberg bejelentette, hogy öt éven belül a Facebook által kínált szolgáltatásokban hatalmas fejlődés várható, aminek köszönhetően az alkalmazás virtuális metaverzummá válik.

Mi az a metaverzum?

A metaverzum kifejezéssel a cyberpunk Neal Stephenson 1992-es, mérföldkőnek számító Snow Crash-ében találkoztunk először. Az író egy, a felhasználók által meghatározott virtuális világot mutatott be, ahol az emberek kapcsolatba tudnak lépni, üzletet köthetnek, játszhatnak, kommunikálnak egymással. 

Mindezt a mostani VR technológiával úgy lehet elképzelni, hogy a felhasználók avatarjai kerülnek egymással interakcióba.

„A jövőben ahelyett, hogy csak telefonon keresztül beszélgetnénk, te hologramként ülhetsz majd a kanapémon, vagy én ülhetek hologramként a tiéden” - fogalmazta meg Zuckerberg a fejlesztési tervek kapcsán.

Milyen lesz a jövő Facebookja?

Zuckerberg szerint az embereknek nem világító képernyőkön keresztül kellene interakciókat végezniük, mert nem erre vagyunk kitalálva, sokkal valóságosabb élményt adnának a 3D-s VR-szoftverek, amelyek idővel felváltanák a kétdimenziós alkalmazásokat, weboldalakat.

A Facebook már dolgozik egy „végtelen irodán” is, amivel a felhasználók virtuális valóságban alkothatnák meg az ideális munkahelyi környezetüket. Emellett pedig rengeteget fektetett be virtuális valóság technológiákba. Kétmilliárd dollárért vásárolta fel az Oculust, 2019-ben pedig elindította a Horizon projektet, egy meghívásos alapú virtuális környezetet, amiben rajzfilmes avatárokként cseveghetnek a felhasználók Oculus headseteken keresztül.

Fenntartások is vannak a fejlesztéssel kapcsolatban

Nem mindenki fogadta örömrivalgással a fejlesztést. Verity McIntosh, a University of the West of England virtuális valóság szakértője szerint a Facebook azért tör be annyira agresszívan a VR/AR területére, mert az ebben a környezetben zajló felhasználói interakciók által még az eddiginél is részletesebb, más jellegű adatokat tudnának gyűjteni. Nem csupán arról lenne szó, hogy az ember hova kattint és mit oszt meg, adat keletkezne abból, hogy az ember merre megy, hová néz, miként reagál egyes ingerekre a virtuális környezetben.

Az őskorba repít a virtuális valóság...
Elkészítette virtuális versenyautóját a ...
Mindenki megtalálja kedvenc játékát
MEGNÉZEM A JÁTÉKOKAT
Ez is érdekelhet
Virtuális valóság technika segíti a gyermeksebészek munkáját a Semmelweis Egyetemen
Virtuális valóság technika segíti a gyermeksebészek munkáját a Semmelweis Egyetemen
VR szemüveg újdonságok 2024-ben
VR szemüveg újdonságok 2024-ben
Venni vagy nem venni - itt az Apple Vision Pro reklámja
Venni vagy nem venni - itt az Apple Vision Pro reklámja