HU EN
Teljesen átalakíthatja a turizmust a virtuális valóság
2019. 10. 31.

Egész furcsa jövőt vizionálnak egyesek a turizmusnak. Vannak, akik azt gondolják, hogy az utazás jövője az, hogy az emberek egyáltalán nem is fognak utazni. Hogyan lenne ez lehetséges? A virtuális valósággal.

Az utóbbi évek fejlesztései következtében mind többen találgatják , hogy vajon a virtuális valóság milyen hatással lesz a különböző iparágakra. Az utazási ágazat esetében az előrejelzések rendkívül széles palettájával találkozhatunk: divatos marketingeszköztől kezdve az iparág létét veszélyeztető fenyegetésig sok minden lehet a virtuális valóság.

A VR forradalmian mesterséges környezetet teremt, melyet a felhasználó egy headset használatával fedezhet fel. Ám a VR-t övező felhajtás és az optimista eladási előrejelzések ellenére mégis viszonylag lassan halad a technológia elterjedése. Egyvalamiből nincs hiány, a jóslatokból. Ezek egy jelentős része pedig a VR és a turizmus kapcsolatát találgatja.

Virtuális valóság a turizmusban

A VR három ponton játszhat szerepet a turizmusban, ezek mindegyikére találni már példát:

  • Az utazás tervezése és promóciója kapcsán

  • Az utazás kényelmesebbé tételében

  • Az utazás kiváltásában

Utazás tervezése virtuális valóság segítségével

Mivel a vásárlók nem tudják kipróbálni az utazási élményeket mielőtt megveszik azokat, általában megpróbálnak minél több információt gyűjteni, hogy elkerüljék a csalódást és megtalálják a legjobb ajánlatokat és célpontokat. VR új távlatot nyit a hagyományos útikalauzokhoz képest, mivel lehetővé teszi az élmények átélését, így az utazók használhatják ezt a technológiát arra, hogy jobban megismerjék a lehetséges célpontokat. A Google Earth segítségével például percek alatt körbeutazhatjuk 3D-ben a világot.

VR az utazás alatt

A szolgáltatók kellemesebbé tehetik szolgáltatásaikat már annyival is, ha csak az utasok szórakoztatására használják a VR-t. Ez azonban korántsem a teljes tárháza a lehetőségeknek. Az Emirates már kísérletet tett arra, hogy okosszemüvegek segítségével kápráztassa el utasait. A légitársaság olyan okosszemüvegekkel szerelte fel a személyzetet, amelyek egyből megmutatták az utas nevét és utazási szokásait, lehetővé téve a személyre szabottabb kiszolgálást. Az utasok szintén kaptak ilyen szemüvegeket, melyek segítségükre volt a reptéren való tájékozódásban, vásárlásban és még az ételek kiválasztásában is.

VR élmény utazás helyett

Egy másik légitársaságnál, a japán All Nippon Airways-nél egyenesen azt gondolják, hogy: az utazás jövője az, hogy az emberek egyáltalán nem fognak utazni, ezért olyan technológiákba fektetnek be, melyek helyváltoztatás nélkül pótolhatják az utazás élményét. Versenytársuk, a First Airlines pedig odáig ment, hogy újabban lehetővé teszi az ügyfeleinek, hogy Tokióban maradva tapasztalhassák meg az utazás élményét: egy direkt erre a célra kialakított repülőgépen ülhetnek, mielőtt VR-túrára vinnék őket valamilyen távoli nagyvárosba például New Yorkba, Párizsba vagy épp Rómába. Így könnyen lehet, hogy nem is olyan távoli jövőben elmaradnak Európa nagyvárosaiból a serényen kattintgató japán turistacsoportok.

AR mobil alkalmazás mutatja be az '56-os...
Szakácsok birodalma VR szemüvegen át
Mindenki megtalálja kedvenc játékát
MEGNÉZEM A JÁTÉKOKAT
Ez is érdekelhet
Virtuális valóság technika segíti a gyermeksebészek munkáját a Semmelweis Egyetemen
Virtuális valóság technika segíti a gyermeksebészek munkáját a Semmelweis Egyetemen
VR szemüveg újdonságok 2024-ben
VR szemüveg újdonságok 2024-ben
Venni vagy nem venni - itt az Apple Vision Pro reklámja
Venni vagy nem venni - itt az Apple Vision Pro reklámja