A 2021 december 6-án tartott Technology Day főként a virtuális valóságról, a VFX-ről, a robotikáról és az ezeket segítő megoldásokról szólt.
A rendezvényen a japán gyártó igazán fancy újdonságokat mutatott be. Többek között a Mandalorian forgatásához is használt ledfalat, az NBA-ben és a Seria A-ban is használt Elektronikus Teljesítménykövető Rendszerét, egy vadi új 8K felbontású VR szemüveget valamint egy érző robotkart. Ez utóbbi bemutatójánál derült ki: hiába a hipermodern csúcstechnológia, aminek színe-javát épp felvonultatják, a krumplit nem lehet modellezni. Az adatbázisba nem vihető fel egy standardizált modell, ami alapján képes lehet a robotkar felismerni, hogy mivel van dolga, ehelyett valós időben kell ezt megtennie, majd reagálnia rá - ugyanis nincs két egyforma krumpli. Döbbenet! Épp ezért alkalmas demonstrálni a robot képességeit. Elképesztő,, hogy hol tart már a tudomány :)
A 8K-s VR szemüveg
A japánok egy olyan 8K szemüveg prototípusáról rántották le a leplet, mely két 4K felbontású mikrokijelzőből áll össze, ezáltal sokkal valóságosabb képet és stabilabb élményt nyújtva. A stabilabb alatt arra kell gondolni, hogy a nagyobb felbontással és a renderelt kép megjelenítéséhez szükséges idő csökkentésével elkerülhető, hogy tengeribetegséghez hasonlóan érezzék magukat a VR-szemüveget viselők. Ehhez nagy számítási teljesítményre van szükség, és egyelőre csak prototípus szintjén sikerült a kívánt eredményt elérnie a japán cégnek.
A távlati cél az, hogy egy kicsi, könnyű és kényelmes headset legyen a piaci termék, mely képes viselője fejének mozgását lekövetni és erre a virtuális valóságban a megfelelő reakciót biztosítani. Ezt a CMOS-képszenzorok és az OLED-mikrokijelzők összehangolt fejlesztése és gyártása segíti elő. A cég szerint a technológia a tervezés, az orvostudományok oktatása, illetve az ipari termelés világában új lehetőségeket nyithat meg azzal, hogy a szemüvegen keresztül a valósághoz teljesen hasonló részletességű világot lát majd az eszköz viselője.