HU EN
Mekkora üzlet a virtuális valóság?
2018. 11. 05.

Maga a VR technológia ugyan még mindig gyerekcipőben jár, azonban ennek ellenére, vagy éppen ezért az iparág már gazdaságilag is érdekes az elemzőknek és befektetőkenek egyaránt.

A virtuális (VR) és kiterjesztett (AR) valósággal operáló eszközök egyelőre nem váltják be azokat a reményeket, amelyeket akár csak néhány évvel ezelőtt is sokan fűztek az új technológiák terjedéséhez. Bár egyre több szó esik a specializált felhasználásokról, és egy ideje a konzumer termékek között is megjelentek az ilyen alkalmazások, az áttörésre egyelőre nem került sor - derül ki az IDC nemrég kiadott elemzéséből.

“A VR és AR eszközök piaca a fejlődés várt gyermekbetegségein esik éppen át” - fogalmaz Ramon T. Llamas, az IDC VR és AR eszközökkel foglalkozó kutatócsapatának vezetője. Az elmúlt évekhez hasonlóan a piac továbbra is lelkesen várja az egyre kifionomultabb és a fogyasztói igényekhez még jobban igazodó kifinomultabb megoldásokat és a VR eszközök új generációit. A piac bővülése megjelenésükig, megtorpanni látszik, feltételezhetően 2019-ben tér vissza a korábbi évekhez hasonló szintre. Magyarul ez nagyjából annyit jelent, hogy mint minden új technológia, a VR is akkor fog nagyot robbanni, ha már a szélesebb közönség számára is elérhetővé válik.

A növekedés kulcsa az lehet, hogy egyre több gyártó céloz meg szélesebb közönséget a korábbinál lényegesen olcsóbb VR és AR headsetekkel. A tanulmány szerint véget ért az okostelefonokkal működő VR szemüvegek korszaka, a jövő pedig az önmagukban is működőképes VR eszközöké. A fellendülés kezdete az előrejelzések szerint 9 millió eladott készüléket jelent majd 2018-ban.

Közel 40 millió VR szemüveget adnak el 2022-ben

A jövő méginkább kecsegtető a VR gyártók számára, hiszen a tanulmány 2022-ben már 39,2 millió VR szemüveg és 27,7 millió AR szemüveg készülne el.

A jelek szerint az Apple is rámozdult a növekvő piacra, ők elsősorban az AR-ben rejlő lehetőségeket szeretnék kiaknázni. Az AR piac ugyan kisebb a VR-nál, ám itt még nagyobb arányú növekedés várható. A cég még 2018. augusztusában vásárolta fel az Akonia Holographics-t, mely fő profilja az AR-szemüvegekhez fejlesztett kijelző. Az Akonia saját közlése szerint olyan technológiával rendelezik, amely már valóban lehetővé teszi a vékony, transzparens, élénk és világos színeket megjelenítő, széles látómezejű AR lencsék gyártását, melyek akár az Apple új sikertermékévé is tehetnék az AR szemüvegeket.

Kis VR történelem, avagy mi köze a Feszt...
A 3D játékok hőskora
Mindenki megtalálja kedvenc játékát
MEGNÉZEM A JÁTÉKOKAT
Ez is érdekelhet
Virtuális valóság technika segíti a gyermeksebészek munkáját a Semmelweis Egyetemen
Virtuális valóság technika segíti a gyermeksebészek munkáját a Semmelweis Egyetemen
VR szemüveg újdonságok 2024-ben
VR szemüveg újdonságok 2024-ben
Venni vagy nem venni - itt az Apple Vision Pro reklámja
Venni vagy nem venni - itt az Apple Vision Pro reklámja