Míg a virtuális valóság vizuális minősége ugrásszerűen fejlődött az elmúlt 5 évben, ez a fejlődés eddig nem volt szó szerint kézzel fogható.
Érzékszerveink többsége, így a tapintás , nem működik virtuális környezetben. Ezen változtatott most a Microsoft, illetve a Microsoft Research a tapintást, illetve a kinesztetikus, azaz a testmozgással kapcsolatos érzékelést is bevonva a VR világába.
Legújabb fejlesztésük az X-Rings névre keresztelt kontroller. Ez egy új, kézre szerelhető eszköz a virtuális valósághoz, amely 3D-ben jeleníti meg a tárgyakat, és reagál a felhasználó által alkalmazott érintésre és az általa kifejtett erőre. Vagyis segítségével pontosan érezhetjük azt, amit a virtuális valóságban kézbe veszünk.
A Microsoft Research az októberi felhasználói interfészről és technológiáról szóló ACM szimpóziumon mutatta be innovációját. A működését a legjobban az alábbi videó demonstrálja: