Nehéz szülés volt, a szemüveget már több mint hét éve fejlesztik. Ez kétszer annyi idő, mint az első iPhone esetében.
A VR- és AR szemüveget a júniusi fejlesztői konferencián, a WWDC-n jelentik be. Az Apple várakozásai szerint egymillió példányt adnak el az első évben a drágább kivitelben háromezer dolláros szemüvegekből. Ez meglehetősen borsos árcímke, főleg úgy, hogy a Meta headsetjei pont egyre alacsonyabb áron elérhetőek a vásárlók számára.
Június 5-ig csak találgatni lehet, hogy mekkorát is fog gurítani az Apple a headsetével, képes lesz-e kitűnni ezen a piacon, ahol több éves lemaradást kell behoznia, ráadásul a tendenciák sem éppen arra mutatnak, ahova pozícionálja az új terméket.
Ahogy a telefonok esetében is lenni szokott, számtalan elképzelés járta be a világhálót arról, hogy hogyan is fog kinézni a készülék, azonban egyelőre még nem lehet biztosat tudni sem a megjelenéséről, sem a technikai specifikációjáról.
Az eredetileg 2022-re várt headsetről már írtunk korábban, és az akkori előrejelzések jó része is megvalósulni látszik - ami a magas árat illeti, mindenképpen. Illetve azt is már (szinte) biztosan lehet tudni, hogy a készülék használatához sem Mac-re, sem iPhone-ra nem lesz szükség.
Ez a termék csigalassúsággal készül, de az Apple már 10 éve, 2013 óta vásárol fel kisebb-nagyobb virtuális valósággal foglalkozó cégeket, startupokat, így az sem kizárható, hogy valami olyat láthatunk a bemutatón, ami gyökeresen felkavarja a virtuális valóság körüli állóvizet. A másik oldalon azt is lehet hallani, hogy Tim Cook a tervezőcsapat tiltakozása ellenére dobja piacra a szemüveget. Ők, a tervezők, még mindig nem tartják elég kiforrottnak a terméket, ám az is érthető, hogy a vezetőség 7 után megelégelte a várakozást.