Az EKTO VR csapata is, ami egy olyan újszerű, robotikán alapuló VR cipőt tervezett, aminek segítségével a saját lábunkkal járhatjuk be a VR játékok helyszíneit.
A fejlesztés még gyerekcipőben jár, egyelőre ugyanis – ahogyan a kép alapján könnyedén megállapítható, igen nehéz. Gyorsabb mozgásokat, tehát futást és ugrást egyelőre nem képes lekövetni (bár a súlya miatt nehezen is kivitelezhető), első prototípusnak mindenesetre elmegy.
A fejlesztők a kéőbbiekben pehelysúlyt és minden cipőmérettel kompatibilis eszközt ígérnek, ami képes lesz úgy a szoba közepén tartani minket, hogy folyamatosan sétálunk és forgolódunk benne.
Az első demót a Half Life: Alyx-ban ejtették meg, amiben lassan ugyan, de jól látható miként működik a gyakorlatban a VR cipő.
Árat és megjelenési egyelőre dátumot nem tudni, azt sem lehet ráfogni, hogy túl informatív honlapjuk.
Milyen pluszt adhat az eszköz s VR játékokhoz?
Az eszközzel elvileg teljesen kötetlenül, a szobában kijelölt határok és játékélmény folyamatosságából kiragadó “ugrások” nélkül járhatjuk be egy VR játék helyszíneit.
Voltak már hasonló próbálkozások, például a bokára szerelt érzékelőkkel operáló KAT-walk, de ilyen korlátlan játékélményt egyik sem ígért. Ilyen szempontból tehát tuti érdekes lehet ez az újdonság. Az, hogy mennyire lesz elérhető számunkra persze nagyban függ a majdani árcédulájától és attól, hogy milyen eszközökkel lesz kompatibilis. Persze ha nagyon bejön a dolog, egy nagyobb gyártó simán felvásárolhatja a kis céget, vagy kihozhat egy saját VR lépőt.