Érdekes utat járt be a Ford, miután rálépett a gázra a virtuális valóságban. 2020-ban a Team Fordzilla elkészítette első virtuális versenyautóját, mely most szimulátorként kel életre.
A projektben híres német, francia, olasz, spanyol és brit e-sportolók működnek közre. A terveket, pedig mindig megszavaztatták népes rajongótáborukkal. A szavazókat is beleszámítva, összesen kb. 225.000 e-sportoló közreműködésével született meg a Fordzilla P1 kódnevű versenyautó, amelyet a digitális térben kívánt sikerre vinni a Ford.
A virtuális versenyautó el is készült és az alkotóknak olyannyira megtetszett, hogy elhatározták, életre keltik a valóságban is. Illetve jobb megfogalmazás, hogy kézzelfoghatóan: ugyanis egy szimulátor készül most az autóból.
A gyártó 1:1-es méretarányú modellt és valami egészen különleges autószimulátor-élményt ígér azoknak a szerencséseknek, akik majd ki tudják próbálni ezt a verziót.
Az autósport születése óta arra (is) volt hivatott, hogy a az autógyárak új technológiákat, megoldásokat teszteljenek, amelyeknek egy része aztán beépült a hétköznapi használatra gyártott autókba is.
Könnyen lehet, hogy egy újfajta tervezési-gyártási folyamat születését látjuk most ennél a virtuális versenyautónál. Méghozzá a potenciális vásárlók bevonását a tervezésbe. Gondoljunk csak bele: mennyivel egyszerűbb lenne a gyártóknak, ha nem csak az eladási statisztikákból látnák azt, hogy egy-egy koncepciójuk sikeres-e vagy sem, hanem a már előtte a sorozatgyártás megkezdése előtt monitoroznák és beépítenék a leendő tulajdonosok elképzeléseit új modellekbe.
A virtuális valóság pont alkalmas lenne arra, hogy teret engedjen az ilyen irányú elképzeléseknek és vásárlók teljesen magukénak érezhessék az autójukat.
Ha ez még várat magára, a Ford akkor sem nyúlt mellé ezzel a projekttel, mert ezen keresztül egy számára egészen új közönséget szólít meg, az e-sportolókét, és rajongókét, akiknek a száma ráadásul rohamosan nő - pont ezért egyre-másra próbálják kiaknázni a bennük rejlő potenciált a kísérletező kedv világcégek.