Épp kezdtünk Magyarországon is belejönni a fast fashion-be, máris itt a következő divattrend, amivel tarthatjuk a lépést. Jó hír, hogy tehetjük ezt virtuális Gucci lépőben.
A digitális divat, második nekifutásra nem is tűnik akkora marhaságnak, ha jobban belegondolunk. Mert minek is legyártani egy ruhát, ha igazából sokan csak azért vennék meg, hogy a közösségi médiában mutogassák. A divat egyre digitálisabb és egyre inkább a virtuális térre alapoz: egyre több márka készül arra, hogy előbb-utóbb nem is lesz szükségünk hagyományos ruhadarabokra. Legalábbis nem annyira, mint most. Ez tulajdonképpen mindenkinek jó: nem terheljük a környezetet (majdnem) eldobható ruhadarabokkal, fellélegezhetnek a távol-keleti gyermekmunkások és a divatcégek mégis besöprik a nagy zsét.
A Gucci nagyon ráállt a virtuális valóságra
Már nem csak magunkat öltöztethetjük tetőtől-talpig Gucciba, hanem a avatárunkat is: a márka digitális kollekciójában ruhákat, cipőket és kiegészítőket is kínálnak. Sőt csináltak egy játékot, ahol viselhetjük digitális kollekciójukat. Máshol pedig a felhasználók sportcipőket tervezhetnek, és kiterjesztett valóság-megoldásokkal fel is próbálhatnak. Tényleges gyártásról pedig szó sincs.
Az egyre csak növekvő videojáték piac csábító. A Gucci azzal is indokolta a fejlesztést, hogy már most 2,5 milliárd ember játszik online. A statisztikák szerint a játékosok átlagosan 33 évesek és a felső középréteg tagjai közül kerülnek ki. Heti hét órát töltenek játékokkal a virtuális térben és összesen közel 100 milliárd dollárt költenek el ott. Ebből szeretnének lecsípni, hiszen miért ne lehetnének virtuálisan jólöltözöttek a gémerek.
Nyilván senkinek nem ez lenne az első játékban feleslegesen vásárolt itemje, de azért kíváncsian várjuk, hogy tényleg leszünk-e annyira hülyék, hogy erre is áldozunk majd? Főleg úgy hogy a legtöbb játékgyártó folyamatosan le akar venni valami in-app vásárlással már így is.