Legalábbis úgy tűnik, hogy a tulajdonában lévő Pico sorra hirdet meg virtuális valósággal kapcsolatos pozíciókat.
A VR-headseteket fejlesztő Pico-t a kínai médiaóriás tavaly vásárolta fel, hogy ezzel vesse meg a lábát a virtuális valóságra épülő fejlesztések piacán.
A meghirdetett pozíciók között szerepel többek közt a kaliforniai és washingtoni telephelyek bővítése a VR játékok stratégiájáért felelős vezetővel és a játékfejlesztő csapatok működéséért felelős menedzserrel, továbbá az amerikai konzumer piac értékesítőjével.
Más pozíciók pedig kifejezetten a VR hardvereszközök fejlesztőit próbálják bevonzani, akár rendszertervező elektronikai mérnököket, az optikai megoldásokkal vagy a kontrollerek haptikus visszajelzéseivel foglalkozó mérnököket.
A Pico zászlóshajója jelenleg egy VR headset, a Qualcomm Snapdragon XR2 platformra épített, 6 GB RAM-mal és 256 GB tárhellyel rendelkező Pico Neo 3 Link, ami a Meta Quest 2-nek igyekszik konkurenciát állítani. Az eszköz május óta kapható Európában 449 eurós áron, de a Magyarországra egyelőre még nem érkezett meg.
Az érdekesebb viszont inkább a jövő, hogy mennyire sikerül a kínai TikTok-nak felpezsdítenie a virtuális valóság piacát, illetve milyen új lehetőségeket nyit meg a terjeszkedés egyre népesebb felhasználói táboruk előtt.