Beat Saber és a ritmus
Beszéljünk kicsit a ritmusról, vannak akik kimondottan jó érzékkel rendelkeznek hozzá és vannak olyanok mint én, akik ha akarnának sem tudnának ritmusosan mozogni. Viszont ez nem is olyan rég megváltozott. Félreértés ne essék, ugyanúgy botlábú maradtam, de találtam egy virtuális valóságban játszható játékot, ami segít ezen. Ez pedig nem más mint a Beat Saber.
A gitár szimulátorhoz hasonlóan itt is az időzítés és a precizitás számít, a virtuális valóság színpadára belépve, ahol a kontrollereink lézerkarddá alakulnak, kiválaszthatjuk a számunkra legszimpatikusabb zeneszámot. Felénk száguldozó kockákat kell ritmusra ketté hasítanunk. Ezek mindegyikén van valamilyen jel, ami azt mutatja, hogy milyen irányból tudjuk kettévágni őket. A játék ezzel irányítja a kezünket, egy konkrét koreográfiát kialakítva, hogy úgy érezzük táncolunk, még ha kívülről nem is így nézünk ki.
Mindenkinek van benne kihívás
Alapvetően nem vagyunk elárasztva számokkal, igaz a htc viveos verzióban gond nélkül tölthetünk le gyakorlatilag bármilyen számot a steam workshopon keresztül. Az alap zenelista is folyamatosan frissül és a begyakorolt számokat is tudjuk eggyel nehezebb fokozaton játszani. A tökéletes vr élményhez ez szükséges is, hiszen a nehézségi fokozatok nem csak az egyre sűrűbb kockákat jelentik, hanem az elhelyezkedésük is bonyolódik. Egészen hard fokozatig nem kell semmi cifrát tennünk a siker eléréséhez, ám az Expert és Expert+ nehézségen már éppen, hogy csak fejen állnunk nem kell.
Milyen opciók vannak még?
A nehézségen kívül állíthatjuk a számok sebességét, a kardjaink számát (1 vagy 2), hogy a kockákat bármilyen irányból elvághassuk, és különféle módokat is hozzáadhatunk, amik könnyíthetik, vagy nehezíthetik a játékunkat. Még a sebességet is feltolhatjuk egészen 200%-ig, amihez a tapasztalataim alapján már emberfeletti gyorsasággal kell rendelkezni, hogy végig tudjuk vinni.
Érdekesség: A htc vive vr eszközt követő szenzorok sebességét, emiatt a játék miatt, és persze a már-már Flash gyorsaságát elérő játékosok miatt kellett frissíteni. Ugyanis olyan sebességeket értek el, amit nem tudott tisztán lekövetni az érzékelő. Ez azért lenyűgöző, mert alapvetően is jóval magasabbra volt kalibrálva, mint amit bármilyen játék szerintük megkövetelt volna.
Speciális lehetőségek
Már az alap játékban is rengeteg módosítást végezhetünk, hogy a saját képességeinkhez mérten élvezhessük a játékot, de természetesen az embereknek ez nem volt elég, és a korábban említett egyedi számok hozzáadásával, olyan pályákat hoztak létre, amit mindenkinek ki kell próbálnia. Például a Gangam Style-t nagyon tudom ajánlani! Ráadásul a fentebb említett sebességre képes "szuper emberek"-hez hasonlóan vannak, akiknek az 1-1 kézben tartott kardok hamar unalmassá váltak és a 3D nyomtatás segítségével terveztek egy tokot, amivel Darth Maul stílusban tudunk játszani.
Összességében ez a játék egy tökéletes példa arra, hogy mi mindenre képesek az emberek. Pláne ha kapnak egy virtuális valóságot, ahol kiélhetik magukat. Egyszerű még is nagyszerű játék, ami önmagában is tökéletes bárkinek, akit érdekel vr. A virtuális térben jártas embereknek és az újoncoknak is egyaránt élvezetes lesz a Beat Saber.
És ha elfogadtok pár tanácsot, akkor örömmel osztom meg veletek a tapasztalataimat:
· A kezetekkel ne kalimpáljatok a legtöbb esetben elég főleg csuklóból vágni, így később fáradtok ki.
· Bátran kezdjétek Normal vagy Hard nehézségen úgy adja át az igazi élményt.
· Ha egy bizonyos nehézségen már jól mennek a számok, de magasabb szintre még nem álltok készen, használjátok a Faster Song módot vagy rakjátok feljebb a sebességet 20-30%-kal. Így a mozdulatok ugyanazok maradnak csak gyorsabban kell reagálni.
· Az akadályok elől pedig nem kell teljes testtel kilépni, csak a htc vive sisakot érzékelik. Ha terpeszben állunk elég a fejünkkel elhajolni előlük.
Ne felejtsétek el, hogy bármikor foglalhattok nálunk időpontot és kipróbálhatjátok a világ legjobb ritmusjátékát a virtuális valóságban.